آغاز پرداخت مابه‌التفاوت ۱۲۵ تومانی نرخ شیرخام دامداران از تهران و البرز

آغاز پرداخت مابه‌التفاوت ۱۲۵ تومانی نرخ شیرخام دامداران از تهران و البرز

پرداخت مابه‌التفاوت یارانه شیرخام دامداران در سه ماه نخست سال جاری، به مبلغ 125 تومان در هر کیلوگرم از استان‌های تهران و البرز آغاز شد.
مدیرعامل مرکز همکاری‌های امور دام (مهاد) امروز در گفتگو با خبرنگار کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: پرداخت یارانه سه ماه نخست سال جاری، شیرخام دامداران در استان‌های تهران و البرز آغاز شد.
محمدجواد وکیل‌گیلانی افزود: این یارانه مربوط به مابه‌التفاوت 190 تومانی هر کیلوگرم شیرخام دامداران در ابتدای سال جاری است که به‌دلیل مشکلات بودجه‌ای دولت، این میزان به 125 تومان در هر کیلوگرم کاهش پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: بودجه در نظر گرفته شده دولت برای پرداخت مابه‌التفاوت نرخ شیرخام در سه ماهه نخست سال جاری 220 میلیارد تومان و برای شش ماه دوم سال جاری 450 میلیارد تومان در نظر گرفته است.
مدیرعامل مرکز همکاری‌های امور دام (مهاد) ادامه داد: پرداخت بهای شیرخام دامداران برای سه ماه دوم سال نیز در حاله از ابهام قرار گرفته است که برای جبران ضرر و زیان دامداران از فروش شیرخام در این مدت، لازم است که ترتیب اثری در این زمینه صورت گیرد.
وکیل‌گیلانی تصریح کرد: بنا بر اعلام معاونت امور دام، با تکمیل اطلاعات حساب دامداران سایر استان‌ها، پرداخت مابه‌التفاوت نرخ شیرخام دامداران در این مناطق نیز پرداخت می‌شود.
وی درباره خرید تضمینی شیرخام یادآور شد: خرید تضمینی شیرخام تأثیرات مثبتی بر فروش محصول دامداران داشته است و از دولت خواسته می‌شود که این طرح را برای سال آینده نیز تمدید کند.
وکیل‌گیلانی تأکید کرد: بیشترین مازاد تولید شیرخام دامداران مربوط به هفته انتهایی سال جاری و 10 روز ابتدایی سال آینده است که در صورت تداوم این طرح نقش مهمی در جذب شیرخام مازاد دامداران دارد.