استاندار فارس در بازدید از کارخانه تولیدی پگاه فارس: توسعه صنایع تبدیلی غذایی زمینه استفاده ازمزیت‌های نسبی استان را فراهم می‌کند

استاندار فارس در بازدید از کارخانه تولیدی پگاه فارس: توسعه صنایع تبدیلی غذایی زمینه استفاده ازمزیت‌های نسبی استان را فراهم می‌کند

به گزارش روابط عمومی پگاه فارس ، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که پس از بازدید از مجموعه تولیدی پگاه فارس در مکان این کارخانه برگزار شد، با اشاره به اینکه سال جاری از سوی رهبر معظم‌انقلاب با عنوان رونق تولید نامگذاری شده است، افزود: از ابتدای سال ۹۸ تلاش کرده‌ایم شعار رونق تولید تنها در کلام و یا سربرگ ادارات متوقف نشود بلکه با عملیاتی شدن‌ آن شاهد حرکتی رو به جلو در زمینه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در استان باشیم.
وی با بیان اینکه مجموعه‌های اقتصادی برنامه های عملیاتی را تهیه کرده و به حوزه اقتصادی استانداری ارائه داده‌اند عنوان کرد: بر این مبنا تلاش‌شده در قالب یک چارچوب عملیاتی به این برنامه‌ها بپردازیم که سرکشی از کارخانه‌ها و کارگارها و بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی در همین راستا قابل تعریف است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی غذایی زمینه بهره گیری از ظرفیت ها و مزیت های نسبی استان را فراهم می‌کند کشاورزی و دامداری و دامپروری را از جمله این مزیت ها به ویژه در حوزه مرکزی استان برشمردو اظهار کرد: تجربه طولانی و اقلیم مناسب دامپروری در این مناطق ، این فعالیت اقتصادی را به ظرفیتی برای استان تبدیل کرده و از این رو وجود صنایعی که تولیدات دامی را فراوری و به‌بازار عرضه کند از ضروریات است.
وی بیان کرد: وجودصنایع تبدیلی در استان موجب استفاده از ظرفیتهای استانی میگرددو این صنایع تبدیلی و تحولاتی که در طول زمان ایجاد شده زمینه خرید محصولات اولیه از تولید کنندگان پایه یا همان دامداران و دام پروران را فراهم و ارزش افزوده خوبی را نصیب استان کرده است.
دکتر رحیمی وجود زنجیره تولید و ارتباط تولید کننده، کارخانه، توزیع کننده و مصرف کننده را امری مهم در ایجاد اشتغال برشمرد.
استاندار فارس عنوان کرد: یکی از رسالت‌هایی که امسال در نظر گرفته‌ایم این است که بنگاه‌های اقتصادی فعال را برای استمرار فعالیت حمایت کنیم، واحدهای نیمه فعال را به سمت فعال شدن ببریم و واحدهای تعطیل یا واحدهایی که توسط بانک ها تملک شده اند را به متقاضیان و ذی حقان برگردانیم.
وی ادامه داد: مجموعه پگاه از مجموعه های فعال وخوشنام است که در چارچوب این استراتژی به عنوان مجموعه تولیدی فعال مورد حمایت قرار می‌گیرد.
دکتر رحیمی از متولیان مجموعه تولیدی پگاه فارس خواست به سمتی حرکت کنند که‌ ذائقه مصرف کننده را بهتر از گذشته بشناسند.
وی با بیان اینکه توجه به فضای رقابت در بازار فروش محصولات، لازمه حرکت پر شتاب مجموعه های تولیدی است، بر لزوم توجه به بازهای منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.
توجه برند سازی، ایجاد اعتماد در خریداران و افزایش بازار صادراتی از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به عنوان‌ توصیه به متولیان این مجوعه تولیدی مطرح کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به درخواست مجموعه پگاه برای توسعه فیزیکی و کالبدی کارخانه و همچنین تامین سرمایه درگردش از پیگیری این مطالبات توسط تیم اقتصادی استانداری خبر داد و تاکید کرد: در مورد تسهیلات در گردش با توجه به قانون بودجه از طریق تبصره ۱۸ این قانون پیگیری خواهد شد.
ایشان محصولات پگاه را با توجه به درخشش درنزدمردم ومصرف کنندگان یک نام اشنا وقابل اطمینان دانستندکه این اطمینان سازی وتلاش در سنوات گذشته که بیش از نیم قرن است بدرستی انجام شده وبه امید خدا وبا توجه به تلاشهای مدیریت و پرسنل زحمتکش این شرکت این روند وپیشرفت ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت شیر پگاه فارس نیز دراین بازدیدضمن عرض تشکرازحضور ورهنمودهای استاندارمحترم استان فارس ومدیران ارشد استان ،علاوه برارایه تاریخچه ودستاوردهای شرکت شرکت با توجه به مزین شدن سال جدید بنام رونق تولید توسط مقام معظم رهبری به بیان اهداف وبرنامه های شرکت در سال جدید پرداخته وخواستارهمکاری های بیشتر جهت برطرف کردن چالش موجود در این صنعت شدند
مهندس باغبانباشی شرکت شیرپگاه فارس را پیشقدم در تولید محصولات سلامت محور،متنوع وجدیدبراساس ذایقه مشتریان دانسته وموفقیتهای بیشمار این شرکت را مدیون اعتماد مصرف کنندگان دانتستند که همواره باارایه نقطه نظرات خود این مجموعه تولیدی را درتولید هرچه بیشتر محصولات خود راهنمایی کرده اند.
ایشان در پایان از دکتر حسینی مدیرعامل صنایع شیر ایران ،هیات مدیره ومقامات استانی بالاخص دکتر رحیمی استاندارپرتلاش استان تشکر به عمل اوردند.